Το ούζο είναι ένα κατεξοχήν ελληνικό, θα λέγαμε, ποτό. Από την αρχαιότητα, έχουμε μαρτυρίες
για τη δημιουργία ποτών, πρώτα με τη μέθοδο της εκχύλισης και της ζύμωσης κι ύστερα με
εκείνη της απόσταξης, που συνδύαζε την αλκοόλη με αρωματικά βότανα, άνθη ή και σπόρους,
έχοντας ως σκοπό την τέρψη του ουρανίσκου και την ευφορία του πνεύματος. Όμως, εκείνοι που
πραγματικά εξέλιξαν την τεχνική της απόσταξης ήταν οι Βυζαντινοί και μετέπειτα, οι Έλληνες
της Σμύρνης και της Αλεξάνδρειας, της Λέσβου και της Χίου, αλλά και της Θράκης, περιοχές που
ανθούσαν οι πρώτες ύλες που χρειάζονταν για τη δημιουργία της ρακής, όπως αρχικά λεγόταν το
ούζο.

Ήταν το 1910 όταν η Ελένη Γιοκαρίνη ίδρυσε στην Σάμο την πρώτη ποτοποιία. Το επονομαζόμενο ως “Ούζο της χήρας” είναι το ποτό που σαγηνεύει τις αισθήσεις όσων το συναντούν, για περισσότερο από έναν αιώνα. Με τον ίδιο παραδοσιακό τρόπο και μεράκι εδώ και τέσσερεις γενιές συνεχίζει να παράγεται το ούζο Γιοκαρίνη. Η μοναδικότητα της συνταγής του οφείλεται στην σχολαστική επιλογή αγνών αρωματικών σπόρων, φυτών και βότανων της Σαμιακής γης. Οι αρωματικές πρώτες ύλες μαζί με απόσταγμα υψηλής καθαρότητας και το κρυστάλλινο νερό της Σάμου σιγοβράζουν σε παραδοσιακούς χάλκινους άμβυκες (αποστακτήρες), παράγοντας εξαιρετικής ποιότητας απόσταγμα. Σήμερα το ούζο Γιοκαρίνη όχι μονό στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο θεωρείται μοναδικό για την εξαιρετική γεύση και το άρωμα του. Παράλληλα στην ποτοποιία παράγονται και εμφιαλώνονται και αλλά αλκοολούχα ποτά.
ΥΛΙΚΑ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ (15 κομμάτια)
200 γρ ηλιέλαιο
150 γρ φρέσκο χυμό πορτοκάλι
150 γρ Σαμιώτικο Ούζο Γιοκαρίνη
2 κουταλιές της σούπας ζάχαρη
600 γρ αλεύρι που φουσκώνει μόνο του (και 1-2 κουταλιές της σούπας αν χρειαστεί)
200 γρ λουκουμάκια τριαντάφυλλο κομμένα σε κομματάκια
Βάζουμε σε ένα μεγάλο μπώλ το ηλιέλαιο,τον χυμό,το ούζο και την ζάχαρη και αναδεύουμε
με το χέρι μας να λιώσει η ζάχαρη και να ενωθούν τα υλικά .
Προσθέτουμε το αλεύρι και ζυμώνουμε μέχρι να έχουμε μια ομοιογενή μαλακή ζύμη.
Κάνουμε την ζύμη μας μπαλάκια.
Ανοίγουμε με το χέρι τα μπαλάκια σε καλά αλευρωμένη επιφάνεια.
Τα γεμίζουμε με τα λουκουμάκια και διπλώνουμε το σκαλτσούνι σαν τυροπιτάκι..
Πιέζουμε με τα δάκτυλα μας να κλείσει .
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 150 βαθμούς για 20-25 λεπτά περίπου
σε ταψί στρωμένο με χαρτί ψησίματος .
Πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη μόλις βγούν από τον φούρνο.

ΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ …
ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΓΕΙΡΕΥΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
(Επιμέλεια – Εκτέλεση συνταγής:Ρένα Κώστογλου)
(Φωτογραφίες :Ρένα Κώστογλου) (Η Αρχική συνταγή είναι της Γιαγιάς μου, της Ουρανίας Ιατρού. Εγώ απλά μετέτρεψα τα < ποτήρια> που μετρούσε τα υλικά, σε γραμμάρια)